Przygotuj e-commerce do sezonu

Przygotuj e-commerce do sezonu

Wakacje, wakacje i po wakacjach, wchodzimy w ostatni kwartał i przed nami intensywna końcówka roku. W tym okresie ruch na stronach internetowych zazwyczaj wzrasta, e-handel będzie dodatkowo stymulowany przez nadal trwającą pandemię. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że Twój sklep internetowy sprosta zapotrzebowaniu i pomyślnie obsłuży wzmożony ruch i zrealizujesz większą ilość zamówień.

Z roku na rok udział zakupów online tylko rośnie. GUS podał, że udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 7,4% w lipcu br. do 7,9% w sierpniu br. Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki,  Święta Bożego Narodzenia, Nowy Rok i styczniowe wyprzedaże, co roku napędzają w sklepach internetowych. Konsumenci muszą kupować, a zmieniające się preferencje zakupowe, są szansą dla właścicieli sklepów internetowych do tego, aby pozyskać nowych nabywców i zwiększyć sprzedaż!

Przygotowaliśmy dla Was listę kilku punktów, które pozwolą Wam się dobrze przygotować do nadchodzących wydarzeń.

1 / Bezpieczeństwo, bezpieczeństwo bezpieczeństwo! 🛡️

Zacznijmy od kwestii najważniejszej. Bezpieczeństwa transakcji,  danych osobowych oraz finansowych klientów oraz danych finansowych firmy. Wielu internautów wstrzymuje się od robienia zakupów przez internet w obawie przed przedostaniem się ich poufnych informacji w niepowołane ręce. Dlatego powinniśmy odpowiednio zabezpieczyć swój sklep, aby klient nie miał powodu do obaw. Sklep internetowy powinien mieć zainstalowany i aktualny certyfikatach SSL, które umożliwia klientom swobodne i bezpiecznie płacenie za pomocą karty kredytowej, w taki sposób, aby ich kody CVS oraz dane kart kredytowych nie przedostały się dalej. Jako właściciel sklepu e-commerce odbierasz setki wiadomości dziennie, zarządzasz swoim biznesem, przetwarzasz i przechowujesz tysiące danych Twoich klientów, aby uchronić się przed atakami hakerskimi,  skorzystaj ze skutecznego oprogramowania antywirusowego i  narzędzi backuopowania danych.

Regularnie sprawdzaj aktualność oprogramowania oraz przeprowadzaj audyt wydajności i bezpieczeństwa, aby zidentyfikować różne błędy i luki w bezpieczeństwie.

2/ Czas ładowania ⏱️

Czas ładowania pozostaje bardzo ważnym parametrem dla wyników Twojej witryny. Użytkownik, który trafi na Twój sklep, będzie miał problem z ładowaniem się strony, szybko ją opuści (jest to słynny bounce rate). Nie chodzi tu tylko o user experience, szybkość ładowania strony jest ważnym parametrem wpływającym na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. (Więcej o tym napisałem tutaj )

Powolna strona oznacza mniejszy ruch i ryzyko, że konsument zdecydowany na zakup, opuści sklep przed finalizacją sprzedaży. Odkryj możliwe ulepszenia i statystyki swojego eCommerce w GTMetrix lub Google PageSpeed.

Nasza rada: Zoptymalizowany i lekki sklep –  dezaktywuj bezużyteczne rozszerzenia, przedkładaj proste i wydajne moduły nad skomplikowany skrypt. Możesz skontaktować się z nami w celu przeprowadzenia audytu Twojej strony, jej wtyczek oraz optymalizacji jej działania.

Personalizuj  🎁

Wyróżnij się na tle konkurencji i pomóż swoim klientom, aby ich zamówienie w Twoim sklepie było wyjątkowe. Możliwość zamieszczeni notatki z życzeniami dla partnera/partnerki w paczce, pakowanie świąteczne dla zamówień, odroczona dostawa z gwarancją dostawy na Boże Narodzenie, itp. Pomysłów na wyróżnienie się na tle konkurencji nie brakuje, Ty najlepiej znasz swoją grupę docelową.

Zapewnij dostawy na czas, a jeśli nie jest to możliwe, zaoferuj Click&Collect, aby odebrać paczkę bezpośrednio w sklepie.

Nasza rada: Nie ma miejsca na błędy przy dostawach, upewnij się, że masz potwierdzone i dostępne wszystkie metody dostawy. Udostępnij klientom możliwość wpisania drobnych uwag dla kuriera. Ponegocjuj z firmami kurierskimi późniejszą godzinę odbioru przesyłek. Potwierdź ostateczny termin nadania paczek z gwarancją dostawy na Mikołajki i Święta Bożego Narodzenia.  Współpracujemy z wieloma sklepami internetowymi i możemy doradzić, jak poprawić doświadczenia użytkowników dzięki odpowiedniej strategii.

Mobile First 📲

Coraz więcej użytkowników korzysta na co dzień z urządzeń mobilnych. Wersja mobilna sklepu  internetowego jest elementem obowiązkowym. Dzięki temu zakupy w witrynie stają się wygodniejsze, a wyszukiwarki internetowe docenią starania i umieszczą Twój sklep na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Musisz przemyśleć UX/UI i projekt tak, aby nawigacja była dostosowana do urządzeń mobilnych.

Bramka płatności gotowy 💳


Obecnie istnieje wiele firm oferujących sprzedawcom e-commerce przetwarzanie płatności online, gwarantując bezpieczeństwo transakcji. Zaoferuj Klientom możliwość zapłacenia za pobraniem lub tradycyjnym przelewem bankowym. W związku ze zbliżającymi się świętami i wydatkami nimi związanymi, płatność w ratach lub odroczona płatność, mogą być prawdziwym plusem dla klienta.

Bramka płatnicza jest też gwarancją dodatkowego bezpieczeństwa, ponieważ umożliwiają szyfrowanie informacji o płatnościach.

Wniosek

Te 5 rekomendacji to tak naprawdę rekomendacje, których udzielilibyśmy przez cały rok. Zastosowanie ich już teraz pomoże Ci zabezpieczyć przychody i zwiększyć sprzedaż.

Dodałbyś coś do tej listy? 😊 skontaktuj się ze mną mailowo damian.duszczyk@komputronik-boznes.pl 

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.